Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Som rubriken lyder; Jag har ingen klocka under spjällhus eller under vänstra sidan av insuget.
Men jag har en "grej" i övre vänstra hörnet på kylfläktskåpan med en kontakt och två slangar, vill jag minnas.

Dessa två saker ska enligt mina eftersökningar betyda att jag har EGR samt att jag inte har det. Tips?

Vet att enligt volvo/bilia så har jag insugspackning för bilar med EGR.

Tack på förhand!
av *pettson*
taxi skrev:Hej! Som rubriken lyder; Jag har ingen klocka under spjällhus eller under vänstra sidan av insuget.
Men jag har en "grej" i övre vänstra hörnet på kylfläktskåpan med en kontakt och två slangar, vill jag minnas.

Dessa två saker ska enligt mina eftersökningar betyda att jag har EGR samt att jag inte har det. Tips?

Vet att enligt volvo/bilia så har jag insugspackning för bilar med EGR.

Tack på förhand!
Tja.. EGR ventilen sitter ju på insuget och skiljer inte ett dugg alls på insugspackningen om du har eller inte. Det lär väl vara anledningen.
Användarvisningsbild
av taxi
när jag gick igenom vevhusventilationen fick jag fel insugspackning av bilia, då sa dom att jag hade egr eftersom packningen inte passade. Fick då rätt packning som passade istället och tänkte inte mer på det.
Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]