Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Davidalb
Jag har en S70 -00. Jag fick problem för några veckor sedan när den tjocka slangen i den nedre delen av kylaren släppte. Jag trodde det bara var slangklämman som rostat sönder. Jag fyllde på glykol och vatten och det gick bra till att börja med. Därefter har jag vid några tillfällen råkat ut för att lampan indikerat att det är för lite kylarvätska. :cry: Fattar inte vad det kan vara. Nu tittade jag efter och såg att det finns ett litet rör som det verkar kunna sätta en liten slang. Jag funderar på att det är det som är problemet och att det sakta rinner ut kylarvätska där, eftersom det är blött där nu... :| Är det någon som har ett gott råd. Jag ska åka 13 mil imorgon och vill inte riskera att bli stående i de norrländska skogarna på väg till en begravning...
Användarvisningsbild
av sjoling
De lilla röret är väl en "retur" från kylet till expansionskärlet? jag har en sådan slang från kylaren på min 855 iaf. Btw, drömde en dröm i natt om just den slangen, och att den läckte på min kärra.. detta blir en spännande lördag :D
Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]