Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av meckar Lasse
hej ! för en vecka sedan monterade jag ny bränslepump.när det är ca 20 liter kvar enligt mätaren,dör motorn vid höger svängar ,när färdriktningen ändras går den igång igen.åkte o tankade,felet borta,kommer samma problem att uppstå när bränsle mängden minskar igen.problemet uppstod efter det att ny pump monterats.ett rulland ljud i tanken har hörts ibland, inte brytt mig.inga indikationer på att tankmätaren visat fel tidigare. någon som har tips på vad som har hänt.
av *pettson*
meckar Lasse skrev:hej ! för en vecka sedan monterade jag ny bränslepump.när det är ca 20 liter kvar enligt mätaren,dör motorn vid höger svängar ,när färdriktningen ändras går den igång igen.åkte o tankade,felet borta,kommer samma problem att uppstå när bränsle mängden minskar igen.problemet uppstod efter det att ny pump monterats.ett rulland ljud i tanken har hörts ibland, inte brytt mig.inga indikationer på att tankmätaren visat fel tidigare. någon som har tips på vad som har hänt.
Nånting blev uppenbarligen inte rätt när pumpen byttes. Pumpen sitter ned i en fördjupning just för att ha bensin hela tiden, även när man svänger. Det som återstår är ju då för dej att ta reda på om du inte har bränsle (om mätaren har fel) eller om pumpen hamnat snett.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Jämförde du pumparna när du bytte, jag tänker att den nya pumpen är lite kortare och inte räcker ner i botten på tanken.
Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]