Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70XC1998
ketto skrev:Nu sitter kardan på igen! Helt underbart! Nu går bilen mycke stadigare! Inte en enda vibration känner ja heller, då sitter allt rätt iaf!

Mycke nöjd är ja nu! :lol:
Tack för en bra tråd. Har läst här någon vecka. Nybliven ägare till en V70XC 1998, och kan ni gissa? Ja, stödlagret har sprickor. Vibrerar i bilen gör det också och smäller när man ger fullt rattutslag. Verkar gå att köra dock, inget jag reflekterade över på provkörningen, mest vibrationer i 80-90 km/h. Märkesverkstaden här i väst föreslår ny kardan a' 10.516:- + arbete 2000:-. Tror jag tackar nej till den offerten... :lol:

Hur lång tid tog det för dig ketto att få över stödlagret från USA? Sniket, för att inte säga kriminellt, av Volvo i Sverige att inte sälja lagret här. Behövde du använda PayPal för att betala, verkar inte gå att välja något annat alternativ?
Användarvisningsbild
av ketto
Ja beställde lagret över julledigheten så de tog ju lite tid!

Men i normala fall skulle ja tippa på ett par dagar!

Är PayPal som gäller! Funkade bra för mig!
av V70XC1998
Fungerade inte för min mekaniker att byta stödlagret. Han plockade ned kardanaxeln men menade på att framdelen också var i dålig skick så det var bättre att byta hela kardanaxeln. Var i kontakt med SVEA Bil i Stockholm som nämns här ovan i länken till turboperformance och de är vana vid att att renovera och balansera kardanaxeln och priset skulle bli något lägre i och med att jag har köpt nytt stödlager från USA. Då jag inte hade tid med detta beställde jag istället helt ny kardanaxel samt byte av denna på märkesverkstaden. Vilken skillnad, går jämnt och fint inga konstigheter längre vid parkeringsmanöver och jämn fin gång i alla hastigheter. Baksidan är ju priset ca 12.800:-om jag minns rätt...

Om någon är i behov av min kardanaxel samt ett nytt stödlager så går det bra att skicka PM. (Bilen är alltså en V70XC 1998 (MARS) som har gått 25.500 mil. All service gjort.)
Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två ([…]

Har samma/liknande problem som trådskaparen […]

Stefans 968

Inte illa som man säger :) Kul projekt

Standby S09 sirenförstärkare

Vet ej om detta är vad du letar efter men kik[…]