Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gnestakalle skrev:När du monterade nya skivor, gjorde du rent ordentligt. En tanke är att skivorna wobblar lite.

Mvh GK

Min Volvobilmekaniker monterade bromsskivorna. Jag är helt säker på att han gjort rätt. Jag var där samtidigt.
PTV skrev:http://www.svenska85x70klubben.se/forum ... c&start=30
Tack PTV, det verkar som om länken handlar exakt om mitt problem. Men skall man behöva montera modefierade skrikplattor för att få tyst på eländet!?

Skall lämna in bilen den 10 maj. Bromsarna bak skall monteras ned, synas och mätas upp. Räknar med lite goodwilll från Volvobil. Återkommer med resultat.
Det verkar som om problemet är löst. Efter att mekanikern hade mätt och tittat på bromsbeläggen bak så kunde han konstatera att beläggen var en aning millimeter snedslitna. Mekanikern sökte då i Volvo´s sökmotor för bromssystem och tillbehör för bromsar. Där hittade han speciellt framtagna mellanlägg (servicesats VO 272272) för bilar med "kraftiga vibrationer i bakaxel". Man behöver alltså inte klippa till och modefiera vanliga mellanlägg i metall då dessa mellanlägg redan är färdiga för montering. Mellanläggen kostade 77 kronor.

Varför det är så här kunde han inte förklara men en gissning är att oket sitter en aning snett. Kanske är det en liten felkonstruktion i fästet oket vs bakaxel.

Jag hoppas inte återkomma i detta ärende. Tack PTV en än gång.
:P :P :P :P :-)-) :-)-)
Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två ([…]

Har samma/liknande problem som trådskaparen […]

Stefans 968

Inte illa som man säger :) Kul projekt

Standby S09 sirenförstärkare

Vet ej om detta är vad du letar efter men kik[…]