- sön 23 jul 2006, 15:55
Har ett problem med att motorlampan lyser allt som oftast. Kan lysa flera veckor i sträck för att i nästa start vara släckt, och sedan i nästa start vara tänd. Ibland så är den släckt flera dagar i rad. Bilen går helt normalt. Bilen är en V70 GLT Greyline av 99-års modell med 170 hk motor (B5254S DENSO, M56). Felkod ECM-2120 Främre Lamdasond, styrning element- För låg signal, Intermittent.
Någon som har en aning om vad det är för fel? För av vad jag förstår och vad jag kunnat läsa mig till så är det knappast Lamdsonden det är fel på.
Sedan så har jag ett annat litet mindre problem. Det kommer inget vatten från bakrutespolaren. Framrutespolaren fungerar. Är det skilda pumpar? I så fall, var sitter bakpumpen? Eller är det slangbrott någon stans? Eller någon T-ventil som är igensatt?
Någon som har en aning om vad det är för fel? För av vad jag förstår och vad jag kunnat läsa mig till så är det knappast Lamdsonden det är fel på.
Sedan så har jag ett annat litet mindre problem. Det kommer inget vatten från bakrutespolaren. Framrutespolaren fungerar. Är det skilda pumpar? I så fall, var sitter bakpumpen? Eller är det slangbrott någon stans? Eller någon T-ventil som är igensatt?