Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sellman
hej på er!

jag har nog en pytteliten läcka på ac:n i bilen och detta gör att jag ibland behöver fylla på med köldmedel,någon som vet något bra ställe i gbg med omnejd som fyller på köldmedel till rimliga pengar? det skulle kosta mig ett antal tusen att fixa denna lilla läckan jag har och då kan man ju fylla på den i stället ibland..

tack på förhand

/magnus
av akre
Var sitter läckan? Allt utom axeltätningen är lättfixat... men den är inte heller svår att byta men man bör nog plocka ur kompressorn för att göra det.
av Uninium
Är det inte rätt vanligt att det är nått rör bakom instrumentpanelen som läcker?
av akre
Ja, det klart har du läck i evaporatorn så är det mycket jobb... då räcker inte ett par tusen. Man blir tvungen att riva halva bilen...
Användarvisningsbild
av Sellman
jag vet inte var läckan sitter så det blir ju en massa felsökningskostnader och dylikt förutom delar och arbete..
av akre
Njae, såå dyrt är det inte med läcksökning. Åk till en firma med läcksökningsapparat så hittar de läckan på 5 minuter. Brukar kosta en 500kr cirkus. Dessutom brukar de alltid göra det innan fyllning.

Nog för att 850 har värdelösa evaporatorer men jag kan nästan sätta en peng på att det är axeltätningen som har gett sig.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]