Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fågel
Har en V70-98 ADV,söker nu en manual för byte av bakhjulslager.Kan någon hjälpa mig med upplysning om var jag hittar en sådan?
fågel
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: justerat rubruiken
Användarvisningsbild
av ketto
En AWD är de du har?

Är ett pressat lager i dom där bak! Hela spindeln me nav måste ner

Bilden på mitten visar va som ska demonteras för att få ner de!

ABS givaren måste demonteras!

Först pressar du ut lagret som hjulet sitter på, sen tar du själva lagret som sitter inne i spindeln och pressar ut den!

Gör rent inne i hålet sen när allt är borta! Använd det gamla kassa lagret som mellanlägg för att pressa i de nya lagret. Dit me låsringen, är en ganska kraftig sådan de så de krävs ett vettig verktyg att få dit de!

Montera tillbaka allting på bilen sen!

Bild
Användarvisningsbild
av v70awdturbo
ketto skrev:En AWD är de du har?

Är ett pressat lager i dom där bak! Hela spindeln me nav måste ner

Bilden på mitten visar va som ska demonteras för att få ner de!

ABS givaren måste demonteras!

Först pressar du ut lagret som hjulet sitter på, sen tar du själva lagret som sitter inne i spindeln och pressar ut den!

Gör rent inne i hålet sen när allt är borta! Använd det gamla kassa lagret som mellanlägg för att pressa i de nya lagret. Dit me låsringen, är en ganska kraftig sådan de så de krävs ett vettig verktyg att få dit de!

Montera tillbaka allting på bilen sen!

Bild

Snygg bild på manualen du visade,, finns den möjligtvis att få tag på gratis hehehe :roll:
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]