- ons 19 jul 2006, 18:50
jag har fått samma problem som du skrev om på min 95a med svarta pinnen den slutar inte o blinka o går inte o starta så jag skulle göra som du skrev o jag hittade dom rosa kablarna o dom blå röda men jag har bara en rödgrön sen har grön grå bara i det kontaktstycket har kopplat ihop dom rosa o blåröda men det hjälper inte har du nåt mer förslag?? väldigt tacksam för snabb hjälp nu när semestern har kommit o husvagnen bara längtar o få komma iväg
andezon skrev:Lite sent att svara men kanske någon annan kan ha hjälp av detta.
Skruva bort ljudvallen på förasidan titta upp under denna, vanligast är att immon sitter upp jämte rattaxeln på vänster sida (en svart dosa med vit klisterlapp på) från immon går det massor av svarta kablar följ dessa så kommer man till 3st kontaktstycken. på det ena kontaktstycket sitter det två rosa kablar, koppla ihop dessa. på det andra kontaktstycket sitter det två styck blå-röda kablar koppla ihop dessa, på samma kontaktstycke sitter det två grön-röda kablar, (grövre) koppla även ihop dessa, ev med scotchloock ( eller hur det nu stavas), det tredje kontaktstycket behöver du inte bry dig om !
vips så har du kopplat förbi immon! :D
jag har fått samma problem som du skrev om på min 95a med svarta pinnen den slutar inte o blinka o går inte o starta så jag skulle göra som du skrev o jag hittade dom rosa kablarna o dom blå röda men jag har bara en rödgrön sen har grön grå bara i det kontaktstycket har kopplat ihop dom rosa o blåröda men det hjälper inte har du nåt mer förslag?? väldigt tacksam för snabb hjälp nu när semestern har kommit o husvagnen bara längtar o få komma iväg