Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bajen4
tänkten konvertara min v70 så den går att köra på e85.
vilket fabrikat kan vara bra på själva regulatorn.
det går att köra med 50% etanol som den är nu,men kör gärna på 100% etanol eftersom det inte är hutlöst dyrt med konverteringen.
Och för att bensinen inte är gratis.
Men undrar vad som kan stöka till det hela.
Har för mig att förbränningsmotorn utvecklades med etanol från början.
Johan
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Skippa det där med att bara ställa upp bränsletrycket. Du skulel va tvungen att ställa upp trycket rejält vilket det finns flera nackdelar med. Dels så blir det jobbigare tryck för bränslepumpen att jobba emot vilket gör att flödet sjunker vilket inte är så lyckat eftersom du behöver högre flöde med E85. Sen så slits pumpen pga trycket ut fortare + att man trycker sönder spridarna.

Det enda vettiga är att skaffa större spridare i rätt storlek. Det ger bäst resultat och hållbarhet på delarna.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du går in på nedanstående sajt så finns en hel del kunnande där.

http://etanol.nu/

Mvh GK
av olagutt
vad kommer det av att motorlampan lyser når jag har i for mycket E85 vad måste jag ändra c70 t5 99
av *pettson*
olagutt skrev:vad kommer det av att motorlampan lyser når jag har i for mycket E85 vad måste jag ändra c70 t5 99
Bilen säger garanterat att den inte kan reglera på mer bränsle utan att den nått toppen i sitt program.
Du har då tre val..
1/ Lämna in styrdonet för omprogrammering för att köra på E85. Du måste samtidigt byta spridare till såna som är anpassade för programvaran.
2/ Du måste köpa egna spridare börja laborera och helt enkelt lura styrdonet att allt är okej.
3/ Kör bilen på den bränsletyp och mängd som den är avsedd för.

Att ställa upp bränsletrycket med annan btr bara och köra är inte ens ett seriöst option, därför är det inte medtaget.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]