Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zezam
En annan grej när jag ändå är här inne på forumet. Jag var en sväng till affären idag i regn och rusk, startade bilen körde cirka 2 km , in och handla sen ut igen till bilen . Startade och bilen går bara på 3 eller 4 cylindrar låter det som och går illa som jag vet inte vad , allt detta på tomgång,jag varvar upp lite det ruskar till lite i motorn sen går den som vanligt igen . Lägger i växeln och åker hem kör en lite längre sväng och allt går som vanligt som en dröm. Kommer hem stänger av bilen provar starta igen allt som vanligt , startar och går hur fint som helst. Men vad kan ha hänt tro när det blev så vid affären ? Jag kör volvo 854 GLT.
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Kanske dags att serva tändsystemet lite, byta ut servicedetaljer som fördelarlock, rotor, tändkablar och tändstift.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av zezam
Tändkablar och stift är bytta för cirka 1000 mil sen , Det är volvo orginal delar (sen om dom är nå bättre än pirat delar tvivlar jag på, men en sak är säker i alla fall dom är dyrare ) Fördelarlock och rotor ja det kan det ju va . Men jag ska prova och köra lite innan jag byter dom och se om problemet händer igen .
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]