Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Backen
Ursäkta, läste lite slarvigt. Jag ser dock ingen nytta med att avaktivera denna funktion och tror inte heller det är tänkt att man ska kunna göra det på något smidigt sätt när det gäller 850 och S/V70, men på ett eller annat vis går det säkert att göra. På nyare volvo-modeller kan det finnas en knapp för ändamålet med det är inget jag har sett eller hört att det skulle finnas i S70.
Användarvisningsbild
av Designern
Backen skrev:Ursäkta, läste lite slarvigt. Jag ser dock ingen nytta med att avaktivera denna funktion och tror inte heller det är tänkt att man ska kunna göra det på något smidigt sätt när det gäller 850 och S/V70, men på ett eller annat vis går det säkert att göra. På nyare volvo-modeller kan det finnas en knapp för ändamålet med det är inget jag har sett eller hört att det skulle finnas i S70.
OK, med andra ord så är det inga egentliga risker med BLL då? ... om ett barn t.ex. i misstag råkar trycka ner en dörrs låsknapp; är det då bara att lyfta upp den tillbaka och allting är som förr? ... eller om man tar bort bilbatteriet (kopplar bort strömmen) för en tid; är det då inga problem med låsningen/bilen då man sätter i det tillbaka?

Bäst att fråga före så att man inte helt plötsligt sitter inlåst med tummen i munnen :lol: :oops:

//arne
av *pettson*
Bll är en programmeringssak för volvo. Det ska programmeras i styrdonet för c låset om du vill ha bll eller inte. Det är mej veterligen inget du kan styra själv.
Förardörren är ALLTID öppningsbar mekaniskt i sitt lås med nyckeln, även med bll i.
I övrigt är ALLTID en tumregel att när man ska ta bort batteriet så kör man ned rutan först. Det är så att även om inget SKA hända när batteriet åter kopplas in.. så den dagen händer det oförklarliga och man hamnar i trassel.
Användarvisningsbild
av Designern
*pettson* skrev:Bll är en programmeringssak för volvo. Det ska programmeras i styrdonet för c låset om du vill ha bll eller inte. Det är mej veterligen inget du kan styra själv.
Förardörren är ALLTID öppningsbar mekaniskt i sitt lås med nyckeln, även med bll i.
I övrigt är ALLTID en tumregel att när man ska ta bort batteriet så kör man ned rutan först. Det är så att även om inget SKA hända när batteriet åter kopplas in.. så den dagen händer det oförklarliga och man hamnar i trassel.
STORT tack för de svar jag har fått på mina frågor :D

Konstaterade själv i går kväll (efter att ha lånat en svenskspråkig instruktionsbok av en V70 ägare) att allting
blir så mycket enklare på eget modersmål :roll:
Har en tysk till C70 och en finsk till S70 :oops:

//arne
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]