Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrgump
Nu har jag pratat med reservdelsavdelningen på volvo och det ska vara samma rattaxelaggregat på årsmodell 92,93,94,95. En ny kostar 5500kr och finns som billigast på skroten för 650kr. Funderar fortfarande på detta med startspärr? Hur skulle det fungera? Är det någon extra kabel till startmotorn som då måste dras, eller hur fungerar det? För själva stången i sig verkar vara med samma fästen. Nån som vet hur det fungerar?
mrgump skrev:Nu har jag pratat med reservdelsavdelningen på volvo och det ska vara samma rattaxelaggregat på årsmodell 92,93,94,95. En ny kostar 5500kr och finns som billigast på skroten för 650kr. Funderar fortfarande på detta med startspärr? Hur skulle det fungera? Är det någon extra kabel till startmotorn som då måste dras, eller hur fungerar det? För själva stången i sig verkar vara med samma fästen. Nån som vet hur det fungerar?
Stämmer nog, 96 kom startspärr i nyckeln! Tror detta blir svårt att koppla in i efterhand men satsa på ett larm istället!
Hej igen. Eftersom tjuven kapa bältet på passagerarsidan så var jag tvungen att skaffa ett nytt bälte på skroten. Nu är grejjen att när jag tog bort kontakten till den pyrotekniska bältessträckarn så börja srs lamapan att lysa( inget konstigt med det) Men när jag satte tillbaks kontakten på nya bältet så fortsätter lampan att lysa! Åkte till volvo och fråga om dom va tvugna att programera om datorn när man haft kontakten borta, men dom sa att om lampan fortfarande lyser när jag satt i kontakten så är det något fel på systemet. Stämmer verkligen det? Verkar ju sjukt att så fort jag drog bort kontakten så vart det fel på systemet...Men kanske är så? Någon som vet?

Sören
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]