Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Atkin
Halloj Halloj! :D
Ny här på forumet! :mrgreen:

Jag har en Volvo 855 GL/SE -94, alltså den höga fronten, har egentligen aldrig gillat den modellen, men fick bra pris så jag kunde inte stå i mot :), detta är min första bil så det är ingen skönhet om man säger så :)

Har sökt lite i forumet men hittar inte det jag söker, vet ej riktigt vad jag ska söka på!
Till min fråga, Passar delar från den låga fronten på min bil?

Stötfångare bak o fram? blinkers med mera? Har läst något om en "list" på nya modellen som jag måste sätta dit.
Jätte tacksam för svar!

/Atkin :mrgreen:
av bobo123
Atkin skrev:Halloj Halloj! :D
Ny här på forumet! :mrgreen:

Jag har en Volvo 855 GL/SE -94, alltså den höga fronten, har egentligen aldrig gillat den modellen, men fick bra pris så jag kunde inte stå i mot :), detta är min första bil så det är ingen skönhet om man säger så :)

Har sökt lite i forumet men hittar inte det jag söker, vet ej riktigt vad jag ska söka på!
Till min fråga, Passar delar från den låga fronten på min bil?

Stötfångare bak o fram? blinkers med mera? Har läst något om en "list" på nya modellen som jag måste sätta dit.
Jätte tacksam för svar!

/Atkin :mrgreen:
Det är inte så självklart att du har den höga fronten för att du har en -94. Min 94 har den låga fronten. Men om du vet att du har den höga fronten så om du ska t.ex byta strålkastare till angel eyes eller liknande så behöver du modda med elen (ej samma kontakter, lampor m.m som på nyare 850 94->), för att få de att funka. Och du behöver även den där listen du nämnde för att de ska passa.

Jag tvättade min 850 då det var lite pl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]