Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en ny kuggkrans inhandlad på volvo (ca 300kr) som jag skall försöka att byta i morgon (isät med skiten och upp med drivaxeln i skruvstädet banka bort göra rent knacka dit en ny krans ock locktita dit den med locktite grön, då blir den där man sätter den.
Ja då har jag bytt kuggkrans och (nu så är den iaf sprucken den gamla asså) spräckte den då jag drev av den från drivaxeln märkte att hjullagret kastade en aning och om både kuggkransen och hjullagret rör sig i sidled så blir det inge bra...
Hjullagret verkade i övrigt vara i gott skick men snuttade aningen tungt så jag bytta för att utesluta denna felkälla.
Så konklutionen blev sne kuggkrans allt halvtaskigt hjullager eller en kombination av detta :D
Har åkt 25 mil i dag under tuffa förhållanden och det bromsar då man vill :-)))))
(Djävulen sitter och surar på sin kammare)
Vad gällande gud så, ...han såg på sitt verk, och det var gott... :wink:
jerry1 skrev:Finns det någon som kan förklara hur man gör ang fel koder på abs?? hur får man fram dom...suck :/ har inte haft 850 förut så är tacksam för all hjälp...
Din bil har ett ODB-uttag för felkoder och då måste man ha en felkodsläsare, jämför vad en verkstad tar för det och vad det kostar att köpa en egen.

Mvh GK
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]