Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 6Sebbe6
Hej, ny här på forumet. Har sökt lite men hittar inte det jag är ute effter. Nu till frågan- Jag har en V70 -00 =gamla karossen och gamla inredningen, karossen är det inget fel på, tycker den är den snyggaste av v70 modellerna MEN jag vill ha den nya inredningen från -02 och uppåt, har sett att det finns v70 som är byggda på just det viset. Så finns det någon möjlighet att byta hela inredningen, jag menar HELA inredningen, till den nyare.
Tacksam för svar.
av *pettson*
Tja karosserna har ju ingen likhet så, det går säkert med klipp och klistra metoden och en del jävlar anamma. Men det går inte rakt av utan modifieringar.
Användarvisningsbild
av 6Sebbe6
*pettson* skrev:Tja karosserna har ju ingen likhet så, det går säkert med klipp och klistra metoden och en del jävlar anamma. Men det går inte rakt av utan modifieringar.
Ja det har du rätt i men jag har sett att det finns v70 med den gamla karossen och där sitter den nya inredningen med den breda mittkonsollen. Sen vet jag ju inte hur det ser ut med dörrar och baklucka men det är iof inte så viktigt. Jag vill bara ha den nya instrumentpanelen med tillhörande mätare och ACC samt nyare cd/radion. Så det borde funka.
Är det nån som gjort denna "operation" här på forumet så får ni gärna berätta om hur det gick, och kanske lägga upp lite bilder att mysa till "ler" :P
av *pettson*
*bara* elmässigt var det.. jag förutsätter att du studerat elscheman över dom bägge? Tänkte eftersom N modellen är i stort sett uteslutande styrd av data in som utvändigt.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Aj, bara tanken på det gav mig huvudvärk... :???:

Alltså... Kapa en PC på mitten i en stor bandsåg, och skarva ihop ena halvan med en halv Mac kapad på samma sätt. Det var elen.

Sen är väl N-karossen rätt mycket bredare? Jag har sett en inredning från gamla V70 flyttas till en 850. Inte samma rundning på vindrutan, glipar mot brädan, rattaxel och pedalställ gick inte ihop med den nya brädan, massa ombyggnad där... Där är det ändå samma kaross med lite små ändringar. V70N ritades på blankt papper utan tillbakablickar.
Användarvisningsbild
av 6Sebbe6
Aha, ok, kanske ska tänka om lite dårå :roll: Egentligen så är det multiratt som jag vill åt, går det att eftermontera en sån då :oops: och sen tycker jag den breda mittkonsollen är så j*kla snygg.
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]