Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prototype
Hej.

Tänkte kolla om nån kanske har någon ide vad jag kan ha fått för problem.
För nån dag sen så kokade kylarvattnet och när det hände så inte som pang men man förstådd att någonting gick sönder det ryckte i hela kupén och när jag provade fulla på med kylarvätska så rinner det bara igenom sen hade det blivit en hel del med vatten eller kylarvätska på förarsidan.
Den har bara rullat 13500 vilket känns lite tråkigt då det var en fin bil när man köpte den men efter lite otur så small ett däck och slog sönder lite på karossen så då är frågan om man bara ska ge bort den eller om det kanske går att laga.
Väldigt tacksam till all hjälp jag kan få!

Mvh
av *pettson*
om du utvecklar ditt inlägg lite.. Vattnet rinner igenom. Okej? Hamnar det på backen igen? På utsidan?
Du har fått vatten i kupen? På förarsidan?
Innan du ger bort den kan du ju ta och ta reda på vad felet är först? Och sen bestämma dej? Det kräver liksom felsökning.

En grej som kan ha hänt är att du fått ett ordentligt läckage i värmepaketet i bilen. Då sjunker trycket på kylvätskan och då kokar bilen trots att det inte är nån kritisk temp.
Checka ditt värmepaket alltså.
av prototype
*pettson* skrev:om du utvecklar ditt inlägg lite.. Vattnet rinner igenom. Okej? Hamnar det på backen igen? På utsidan?
Du har fått vatten i kupen? På förarsidan?
Innan du ger bort den kan du ju ta och ta reda på vad felet är först? Och sen bestämma dej? Det kräver liksom felsökning.

En grej som kan ha hänt är att du fått ett ordentligt läckage i värmepaketet i bilen. Då sjunker trycket på kylvätskan och då kokar bilen trots att det inte är nån kritisk temp.
Checka ditt värmepaket alltså.
Ska försöka utveckla lite mer men kan inte så mycket.
Det rinner igenom och hamnar på backen, det vattnet som var på förarsidan gissar jag att det blev av all kondens då det var väldigt mycket ånga i bilen?
Vad ska jag leta efter för nåt? Hur felsöker man b sockeln? För a sockel går utan några problem men b har jag inte lyckas med.
Var sitter värmepaketet? Har en haynes bok men tyvärr ligger den i ett förråd då jag håller på att flytta vilket inte gör saken lättare. Läste lite om folk med liknande fel och det verkade inte direkt vara gratis att åtgärda så jag la upp den på blocket och om ingen hinner köpa den till jag vet vad det är för fel så behåller jag den gärna.

Tack för svaret! hoppas det hjälpte nåt med det jag skrev som sagt är inte jätte kunnig.
av prototype
Letade lite på nätet och hittade vart den sitter på 850 så jag ska försöka titta lite på det imorn om jag hinner. Om jag fyller på med kylarvätska (vatten) så borde jag se om det är därifrån det läcker?
av prototype
Efter ha läst lite hur man byter värme paket osv så tänkte jag behålla bilen då den är väldigt fin för sin ålder. Sökte lite på laga.se och bildelsbasen.se men vet inte riktigt vad den heter för det finns inte värmeelement som det står i Haynes boken och värmepaket hittar jag inte heller. Tänkte om nån vänlig skulle kunna hjälpa mig hitta rätt del eller om nån vet vad den ligger på hos volvo.

Tack på förhand!
av nypa00
prototype skrev:Efter ha läst lite hur man byter värme paket osv så tänkte jag behålla bilen då den är väldigt fin för sin ålder. Sökte lite på laga.se och bildelsbasen.se men vet inte riktigt vad den heter för det finns inte värmeelement som det står i Haynes boken och värmepaket hittar jag inte heller. Tänkte om nån vänlig skulle kunna hjälpa mig hitta rätt del eller om nån vet vad den ligger på hos volvo.

Tack på förhand!
Är antagligen den här du söker, värmeelementet till kupén.

http://www.skruvat.se/Varmeelement-varm ... 12561.aspx
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]