Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petersth
Jag har sökt men inte hittar svar på min fråga. Kan man om awdn trasar ihop koppla förbi den? Alltså kan man köra på som om inget hänt och bilprovning säger inget? Verkar iofs onödigt med awd men har hittat en snygg en som jag e lite sugen på. Det är en 99a så det är väl den sämre awdn på den modellen. Men tänkte att om jag köper den så kan jag köra tills den pajjar, om den pajjar. Vill inte hålla på å lägga ut pengar på nåt så onödigt så jag tänkte att kan man bara köra vidare om det värsta händer så kanske jag kan slå till. Förstår att det låter korkat å snålt, men ändå....
Användarvisningsbild
av ketto
Visst går de att köra utan, är bara att ta bort kardan om viscon går sönder t ex! Om vinkelväxel pajar så tar du bort kardan och vinkelväxel, men den bör ju bytas, finns en hylsa som sitter mellan vinkelväxel och växellåda som fungerar som en tätning! Annars rinner växellådsolja ut!

Men har du koll på mönsterdjup,lufttryck och samma märken (mönster) på däcken runtom så håller de länge!
av kbabilelektriska
Om din Bilprovning är kinkig, så får du en tvåa om du har demonterat kardan till awd.
Bytte på en bil förra året, har för mig att delarna gick på runt 14000
Användarvisningsbild
av ketto
Vilka delar byttes då? Nyfiken!
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]