Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrOhlsson
Problem med mappsensorn Köpte en t5a v70 sent utagen 97 står 98 i papprena. Men men var fel kod p0108 mappsensor input high köpte ny mapp sensor funkade ett tag sen fick jag koden p0107 dålig jord till mappsensorn. Vad jag fatta för och bilen vart extremt svårstartad och orolig på tomgång men i bland funkar det bra har fixat till alla stor jordkablar runt motorn men lampor och fläkten lyser svagare och starkare kan det vara generatorn har mätt på den den visar 13.89 vet att batteriet är dåligt på bilen nån som har en aning om vad fan det kan vara är tacksam för alla svar mvh fredde
Senast redigerad av 2 MrOhlsson, redigerad totalt 0 gång.
av JerkR
Om du vet att batteriet är dåligt så tycker jag att du ska prova med annat batteri först.. Låg spänning i bilen/dåligt batteri bidrar till sämre gnista från tändstift vilket kan göra att den inte tänder ordentligt helt enkelt.
Hade precis samma problem med min S40(orolig tomgång och går ojämnt på låga varv när den var kall) efter att jag bytt batteriet så gick den som en klocka igen.

//Jerker
JerkR skrev:Om du vet att batteriet är dåligt så tycker jag att du ska prova med annat batteri först.. Låg spänning i bilen/dåligt batteri bidrar till sämre gnista från tändstift vilket kan göra att den inte tänder ordentligt helt enkelt.
Hade precis samma problem med min S40(orolig tomgång och går ojämnt på låga varv när den var kall) efter att jag bytt batteriet så gick den som en klocka igen.

//Jerker
ska åka köpa batteri nu tack för tipset
JerkR skrev:I mitt fall blev de mycket bättre bara genom att fylla på batterivatten..

//Jerker

då hade du tur i mitt fall har problemet inte försvunnit ska prova med likriktare mvh fredde
Användarvisningsbild
av Alfredo
JerkR skrev:Okej.. Ja du kan ju kolla så generatorn laddar som den ska också, 14.4volt är la att eftersträva där, tyckte ditt 13.89 verkade lite lågt(kan ha berott på klent batteri?)

//Jerker
Vilket motorvarn ska det vara när man får ut 14,4 på batteriet

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]