- mån 14 feb 2011, 10:55
Var nyligen hos herr bilprovningskontrollant och fick ett gäng tvåor av honom - väldigt snällt! Inga konstigheter förutom att han inte gillade att tändningslåset inte hoppar till baka till läge två efter startläge tre. Men detta problem har givit mig lite problem. Jag provade att smörja både låscylindern, stången som går förbi rattstången till den lilla elpucken som skall innehålla en lite returfjäder - allt är uppsmörjat. Men likväl förbnnat stannar nyckeln i läge tre vilket gör att inget annat funkar på bilen om man inte tar och vrider tillbaka nyckeln till läge två.
Jag har fått låna av en kompis två stycken eldosor, båda plockade från en skrot. Den ena passar inte för spåren sitter uppoch ner, och den andra fungerar lika bra, eller dåligt som min gamla.
Finns det något som jag missat att kolla? Kan det vara så att bägge tändningslåskontakterna var lika slitna? Måste jag kanske byta allt bakom ratten? Någon som har någon idé....
Tacksam för funderingar och idéer
mvh Elf
Jag har fått låna av en kompis två stycken eldosor, båda plockade från en skrot. Den ena passar inte för spåren sitter uppoch ner, och den andra fungerar lika bra, eller dåligt som min gamla.
Finns det något som jag missat att kolla? Kan det vara så att bägge tändningslåskontakterna var lika slitna? Måste jag kanske byta allt bakom ratten? Någon som har någon idé....
Tacksam för funderingar och idéer
mvh Elf
I was born to rock'n'roll, everything I need
I was born with the hammer down
I was built for speed.
I was born with the hammer down
I was built for speed.
- By jontemalmö