Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joockeg
Tjena. Har en 850 från 1993 som har stått ett tag. Senast Jag körde med den så funkade kupévärmen fint. Den har nu stått ute i kylan i ca 1 månad utan att köras. Batteriet var utsuget så den fick stå på laddning. Men märkte när Jag körde att Jag inte hade någon kupévärme. Den gav inte ut någon luft helt enkelt. Vad tror ni, är kupéfläkten förstörd eller kan det vara något annat? Den har ju stått still så kan ju inte bara sluta fungera.

Mvh Jocke
av nypa00
Hur har du det med kylarvätska?

Går kupéfläkten?
av Joockeg
Kylarvätskenivån är bra, man hör inte hur kupéfläktan blåser så känns ju som den är gången. På tal om kyl/värme-system vad gör termostaten för nytta egentligen?
av PTV
Av det jag hört på omvägar så är termostaten till för att hålla motorn i en normal driftstemperatur. :D
av *pettson*
Två rätt..
Den håller korrekt driftstemperatur genom att öppna till kylaren när motorn är för varm och då tar den in kallvatten i botten. När balans nåtts så är ofta termostaten öppen några millimeter bara så att lagom vatten flödar in och ut. Är det tillräckligt kallt och rackligt är det inte säkert termostaten öppnas nånting alls på lång tid.
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]