Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min trotjänare snart 29000 mil, började strula för att sedan tvärdö, jag har testade med att koppla ur lmm och då startade den upp som vanligt, satte tillbaka kontakten och den tvärdog, köpte en ny lmm från en kille i uppsala monterade den och glad i hågen i med kontakten och motorn dog precis lika som med den gamla luftmassemätaren?
Vad testar jag nu, ska jag misstänka att den nya är skrot eller? Tacksam för svar....
av *pettson*
Alternativet är väl att börja i rätt ända. Vad får dej att bara plocka en sak på måfå som behöver bytas när bilen går lite tjurigt?
Var massmätaren problemet så att du bytte rätt sak?
Det du kan göra är att fixa en urläsning på vad för kod som satts och ignorera den här massmätarkoden om det finns fler och förhoppningsvis få en indikation på vad som är det riktiga problemet, för vi ska väl anta att du inte blivit tvärlurad.
Tack för snabbt svar, nej jag bytte inte lmm på chans. tyvärr måste jag koppla upp motorn via ODB för att läsa av felen. Jag fick tips om att koppla bort batteriet för att styrenheten skulle kalibrera in sig mot den nya lmm, gjorde detta och nu går motorn dock inte helt rent och med något förhöjt tomgångsvarv dock upplever att det finns lite mer vilja hos motorn nu. Innan bytet av lmm så bytte jag tändstift, rotor, fördelarlock, luftfilter samt batteri. vad gör jag nu?
av *pettson*
Fiskarn54 skrev:Tack för snabbt svar, nej jag bytte inte lmm på chans. tyvärr måste jag koppla upp motorn via ODB för att läsa av felen. Jag fick tips om att koppla bort batteriet för att styrenheten skulle kalibrera in sig mot den nya lmm, gjorde detta och nu går motorn dock inte helt rent och med något förhöjt tomgångsvarv dock upplever att det finns lite mer vilja hos motorn nu. Innan bytet av lmm så bytte jag tändstift, rotor, fördelarlock, luftfilter samt batteri. vad gör jag nu?
Du har gjort samma sak med gamla lmm? så du VET att lmm är trasig.
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]