Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skanepiraten
Hejsan :D

Ja har klassikern att spärren "spärrar" min motor att starta :/
Har försökt det mesta att få det att funka men tröttnat nu så undrar om nån vill hjälpa mig att förklara hur man kopplar bort den?

har läst på forumet om detta ämne innan men fastnat lite om exakt vilka kablar det är som ska kopplas?
Skicka gärna PM med svar.

Jag lägger gärna upp bilder :)

Mvh Gustav
av skanepiraten
ÄRRet skrev:Fixa ditt glappande tändningslås.

Tror du att det är det? eller ja det gör du nog ju :P Men hur vet man/lagar glappande tändningslås?

För jag jag kan vrida i alla lägen men är i "sista" läget som den inte vill, den beter sig precis som att den ska starta men startmotorn drar inte runt? Och startspärren "spärrar" just startmotorn så tänkte att det bör vara den?

Hade varit skönt vilket som att bli av med startspärren så man slipper denna lilla svarta platsdetalj som ska användas före nyckeln..

//skane
av skanepiraten
SA4AQS skrev:finns det en liten service kontakt på 850:n vid vänster framskärm ungefär på mitten som på 740:n en rosa kabel med kontakt för start motorn?
Nee nån sådan kan jag inte se ?

//skane
av kasse
Volvo 850 95:a (import)-startspärr... Hjälp, när man stoppar lilla svarta pinne i dosan , ändå händer inget , och det fotsätter blinka..Bilen har inte f-lås.. Innan funkade normalt och för en vecka sen kommit problem.Var på Bilia men de hittade inte felet. Tack för alla svar.. Det går bra på Pm..
Bromsrör höger fram

Ja jo, men enligt de svar jag fått ska det[…]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temper[…]

Tänkte följa upp denna. Det var min regu[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Jag tvivlar på att rapsoljan är ditt pr[…]