Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrEasywin
Jag har införskaffat en kylare från biltema till min v70 -98:
61327 V70 97-00 KYLARE VOLVO 590x388x33 Manuell med ac 1199.00

Av informationen att döma kan man ju lätt tro att den skulle passa till min bil. Min erfarenhet av biltema säger att OM det passar brukar det fungera. Tyvärr passar det ju inte alltid...
Vid övre kylaranslutningen sitter det en ytterligare en anslutning (liknande den som går till expansionskärlet och ja, det är en hål i den och ingen blindanslutning...). Nu har jag ingen sådan på originalkylaren så denna måste pluggas om jag ska lyckas få något tryck i systemet antar jag. Om det nu är duger att plugga, eller är det bara att lämna igen? Förutom den lilla "bonusanslutningen" så är kylaren identisk.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Jag tror att jag tar en slangstump som fästes med slangklammer i kylaranslutningen och en bult som gängas i andra änden av slangen och slutligen även ett slangklammer för att hålla bulten. Får se om det fungerar...
Användarvisningsbild
av Nexus
på min V70-99 har jag det där extra anslutningen som är en retur till expansionskärlet.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Jag hade också en tanke på att dra i en skruv men fegade ur med rädsla för att spräcka anslutningen. Nu blev det en slang med 8mm innerdiameter som fästes med slangklammer i kylaren och en M8 som gängades i slangen i andra änden och säkrades med en slangklamma. Det verkar fungera.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
*pettson* skrev:Men då var det inte fel på produkten. Den passar intervallet som påstås då
Fel på produkten är väl synd att säga, den passade men hade en anslutning som jag fick plugga. Det hade varit önskvärt om det följde med en särskild plugg för ändamålet så man sluppit bygga en egen. Eller åtminstone info om det kanske behövs en plugg och att dom sålt den vid sidan om. Det hade i.a.f förenklat saken(När man väl rivit ner kylaren är det lite svårt att åka och köpa mer grejer...). Nu hade jag grejer hemma så det löste sig.
Skulle kunna vara så att 97-98 inte har returen på kylaren men 99-00 har det?

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]