Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PTV
Är ute efter ett något dovare muller till S70 och har stött på en och annan YouTube film med just Magnaflowjuddämpare och dubbla slutrör så min fråga är om det räcker att byta ut den sista eller mellersta burken om nu någon vet och hur i hela friden jag ska kunna konstatera vilken dämpare som är logisk när jag står i butiken och var de saluförs utan att behöva skicka efter allting!?.Lagom är bäst och för mycket är enbart störigt. :D
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Finns väl bara en dämpare, den stora rackaren under baksätet. Och då lär man ju byta ut den. Och har du 2 så ta bort den mellersta och byt ut den sista.
av PTV
Marlboroman skrev:Finns väl bara en dämpare, den stora rackaren under baksätet. Och då lär man ju byta ut den. Och har du 2 så ta bort den mellersta och byt ut den sista.
Tack för svaret.Besökte en lokal återförsäljare till avgassystem och bytte ut den mellersta mot en flaskhalsformad Ferrita dämpare och och den sista mot en mer oval variant med dubbla utblås.Blev lite trixande för att få den sistnämnda att passa men till sist så gick det.Samt att jag fick öka utrymmet på bakre spoilern för att få in de dubbla blåsen fritt.Detta löste jag sedan med en universial värmeskyddskant som sattes på för att inte skämma utseendet på denna kapning i kofångaren eller vad man nu ska kalla det för allt är ju av plast nuförtiden och inte som för när en kofångare verkligen gjorde skäl för sitt namn.Fick ett mer gurglande och dovare ljud utan att det låter som en rally bil. :D
Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]