Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70 tdi
För några dagar sedan så blev jag påkörd, Det var yttrespeglarna som slogs ihop så min spegel + sidorutan gick sönder. Var in till volvo verkstan och de hjälpte mig på en gång. Verkmästarn hittade en begagnad ruta ute på gården som de satte i på en gång. Jag blev mycket imponerad över så snabb hjälp eftersom jag kör 15 mil om dagen till jobbet så var jag mycket tacksam. Men nu står mätaren på 110 mil sedan förra tankningen så ikväll märkte jag att det inte går att öppna tank luckan. Händer ingenting när jag trycker på knappen. Nu funderar jag på om de missade att sätta tillbaka någon sladd innan de monterade på sidostycket i dörren. Är det någon som vet om det är olika kontakter till tanklocket och fönsterhissarna. El hissarna fungerar och centrallåsningen också, Högerspegel fungerar också vänster låter det inget i, men nu var det ju den som fick ta smällen så den är nog kass. Har läst att det ska finnas nödöppning till luckan, vart sitter den? Måste man bort med hela sidan i bagagen?
av SubMarine
Det är ett olika kontaktstycken till tankluckeöppnaren och fönsterhissarna. Öppnaren till bakluckan sitter på samma som den till tankluckan. Funkar bakluckeöppningsknappen?
av v70 tdi
Det händer inget när jag trycker på bakluck öppnaren, fast den har jag nog aldrig använt förut så jag vet inte om den funkade innan, Måste man bort med hela sidan för att kolla om kontakten sitter ihop eller kan man peta ut knappana med dörrsidan på?
Tanklåsknappen har alltid fungerat förut så det känns som att det borde ha hänt något när dom bytte rutan.
Någon som vet vart man kommer åt nödöppnaren?Om dte nu finns någon sådan.
Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]