Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alan
Har nu hämtat bilen på Volvo 8500 kr fattigare fick jag reda på att det var pumpen som hade gett upp igen, köpte en beg på skroten för ca 4500 kr. Så om nån vet var man kan köpa ett renoveringskit eller vill köpa bin gammla trasiga pump så kan ni höra av er.
av alan
Kolla om Pumpen ger tilräcklit med tryck om inte byt pump eller skrota bilen om den börjar bli risig. Min bil har bytt pump tre gånger och har gått 32K
alan skrev:Kolla om Pumpen ger tilräcklit med tryck om inte byt pump eller skrota bilen om den börjar bli risig. Min bil har bytt pump tre gånger och har gått 32K
Undrar om att inte trycket är lika dårligt/bra oavsett om det är varmt eller kallt??? Någon som vet mera exakt??

När det varit minus 5 eller mera på natten så vägrar den starta utan annan bils starthjälp och då tar det minst 6-10 långa startförsök innan den tänder, jag tror på felaktig eller ingen glödning.

Men jag vet inte vad mät-resultatet skall vara om man kollar av strömmen till glödstiften, förutsätter ju 12 volt.

Skall köpa nya glödisar men vill ju kolla kablaget innan.

Tänkte börja mäta vid reläet och sen kabeln som går mellan stiften.

Någon med bra tips??
Jag har oxå exakt samma problem på min -98 TDI. Började förra vintern. Startar perfekt om jag har i värmaren. Har bytt batteriet. Pumpremmen är kollad o justerad. Jag mätte glödströmmen o den var 40A+ o sedan sjunker det vartefter glödstiften blir varmare. När jag mätte stiftena verkade de hela, men nu har jag bytt alla glödstiften o efter det steg glödströmmen till 50A +...så det steg med ca 10A så någonting blev bättre. Men spänningen var ca 10,9V ut vid stiften när jag glödde. Kan detta vara ett fel ? Hur stort spänningsfall skall det vara ? Så kanske det är dålig kontakt vid säkringen / glödreläet ? Strömmen borde väl ligga kring 5 * 15A *= 75 A ca från början ?
av theodor
Hej,

Ja jag tror att det är bränsletempgivaren i dieselpumpen som spökar, en bosch verkstad kan göra jobbet för runda slängen 1500:=. vi hade efter det inga problem med kallstarter. på volvo ville dem byta hela pumpen för 15.000:=.
Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]