Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MattiasR
Hej!

Min koppling började gå jättetrögt då jag skulle trampa in kopplingen en dag för några månader sedan, sedan släppte det då jag "trampade" några ggr.

Sedan dess har jag kört en bil vars koppling inte frikopplar förän man tryckt pedalen längst ner i golvet..

Det är ingen luft i systemet, och jag tror inte att det är ett oljeläckage..

Någon som haft liknande problem?

*Kan det vara urtrampningslagret även om kopplingen inte "lever om" som den sägs göra då?

*Tryckplattan till kopplingen?

*Eller något fel på huvudcylindern alternativt slavcylindern?

All hjälp välkommnas mkt!
av *pettson*
MattiasR skrev:Hej!

Min koppling började gå jättetrögt då jag skulle trampa in kopplingen en dag för några månader sedan, sedan släppte det då jag "trampade" några ggr.

Sedan dess har jag kört en bil vars koppling inte frikopplar förän man tryckt pedalen längst ner i golvet..

Det är ingen luft i systemet, och jag tror inte att det är ett oljeläckage..

Någon som haft liknande problem?

*Kan det vara urtrampningslagret även om kopplingen inte "lever om" som den sägs göra då?

*Tryckplattan till kopplingen?

*Eller något fel på huvudcylindern alternativt slavcylindern?

All hjälp välkommnas mkt!
Eftersom det gick jättetrögt en gång, och nu stämmer inte kopplingsläget längre utan det tar längst ned, så låter det som om tryckplatten heller inte går tillbaka helt helt när du släpper pedalen. Det är ihopkärvat helt enkelt. Bara låda ned och slita bort alltihopa för rengöring och infettning av ingående axeln.
Trasig pump? Rapsolja?

Hej Har en V70N 2.5T 2005 bensin. Frugan tyckte […]

Nästa elbil från Volvo?

Här är en bild på en omasekrad, in[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &aum[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&ar[…]