Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag dog soppapumpen på väg till mekargaraget. Som tur så kom polaren nästan direkt så det blev bogsering
till garaget. Väl där kopplade jag loss soppaledningen vid fuelrailen och satte på tändningen, kom ingen soppa alls. Kom inget när man körde starten heller.
Polaren lyssnade vid soppapumpen men knäpptyst. Lade på direktspänning på pumpen men inte ett liv.
Pumpen verkar stendöd.
Skall det inte bli någon felkod om soppapumpen lägger av? Läste med VOL-FCR men inga felkoder alls.

Trodde nog att pumpen skulle hålla längre. Den byttes för ca. 2.5 år sedan mot en Scantech pump som köptes på Mekonomen.
Hur lång garantitid är det på köpta reservdelar hos ex. vis Mekonomen?
Vad jag vet ger trasig bränslepump ingen felkod. Så vitt jag vet har Scantech lite ojämn kvalitet på sina pumpar, du kan lika gärna köpa billigare på Skruvat.

Mvh GK
Hittade kvittot nu. Står på kvittot 3 års garanti på reservdelar.
Pumpen köptes 25 Aug 2008 och sattes i samma dag så garantin bör väl gälla.
Vi får väl se vad dom säger på Mekonomen.
gnestakalle skrev:Vad jag vet ger trasig bränslepump ingen felkod. Så vitt jag vet har Scantech lite ojämn kvalitet på sina pumpar, du kan lika gärna köpa billigare på Skruvat.

Mvh GK
Skruvat tar också sina saker från scanteh
Jo men jag skrev ju att man lika gärna kunde köpa det billigare på Skruvat, Mekonomen brukar ju inte vara speciellt billiga. Men efter att ha läst vad Pettson skrev så får man nog forska lite i det där med garantin huruvida den gäller på Skruvat också.

Mvh GK
Jag fick 3 års garanti på kupefläkt från skruvat, eller rättare sagt: 1 års garanti och sen nånting annat likvärdigt en garanti ytterligare 2 år. Luddigt, men det blev 3 år i alla fall :D

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]