Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av justdet
Hej!
Har en 850 av 92års modell. Det är en 2.5liters 20ventilare, med automatlådan.
Den har fungerat felfritt sedan jag köpte den, men förra veckan när jag starta den så var den på i en sekund, sen la den av och har inte startat sen dess. Motorn går runt och den är nära på att starta, men kommer aldrig riktigt dit. Först trodde jag det berodde på kylan, men efter att ha värmt upp bilen var det samma problem. Har kollat hela tändsystemet och det är inget fel där, bränslepumpen, startmotor och batteri fungerar som det ska. Har även testat med startgas, men det gjorde ingen skillnad.

Hoppas ni kan hjälpa mig!!

MVH BERT
oslund skrev:hede samma problem med min 855 t5 -94.kom fram till att den var sur och den startade efter mycket vevande på starten :twisted:

Jo misstänkte det med. Men efter att ha gjort så många försök att batteriet tog slut, så utesluter jag det hehe!
Men tack ändå
justdet skrev:
Turunen skrev:Bensin får du fram hela vägen?.

Provat startgas :?:

Jag tror det, pumpen går ju? Aa har testat med startgas, det gav ingen effekt.

Tycker ju den borde hoppa igång med startgas?, För gnista på alla stift har du?.

Prova ta veck ett stift lägg det på kontakt så du verkligen vet att du har en bra gnista.

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]