Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej igen! Har krans-problem på 850:in, när jag bromsar ner förbi 20 km/h så blir ABS-pumpen förvirrad och börjar jobba.
Nybytta kransar fram, och jag trodde kransarna bak satt skyddade, men kanske inte tillräckligt? Eller har jag missat nåt?
Systemet fungerar som det ska i övrigt, så den går ju igenom besiktningen utan problem, men jag vill ju ha bromsverkan på alla hjulen även när jag kommer till korsningar :shock:
Användarvisningsbild
av oktan
Visar den ABS fel på lampan lär den inte gå igenom besiktningen.
Användarvisningsbild
av taxi
I och med att det troligtvis är ett litet läsfel så har jag ingen lampa, ingen kod = det fungerar. Hoppas bara att det inte är dyrt..
Vad mer än dålig krans kan ge detta symptom, med onödig abs-verkan i väldigt låg hastighet?
av *pettson*
Tanken går till ett glappt hjullager, förslagsvis fram, eller om nån krans hamnat lite krokigt? Läsavståndet MÅSTE vara konstant, annars varierar signalen och då kan det få fnatt..
Eller smuts på en givare (den smuts som fastnar på en givare är alltid metall, givaren är magnetisk)
Användarvisningsbild
av taxi
Ska känna på lagren också då, och göra rent lite försiktigt.
Tack och gott nytt år!

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]