Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahumbug
Min servicelampa började lysa i dagarna på min pärla... grejjen är bara att enligt protokollen ska service utföras vid 16500 mil och inte vid 16000.
Nuvarande mätarställning är ca 15900 mil.

Min fråga är, ska jag vänta med att "nolla" lampan tills 16500 mils service för att komma in i "rätt cykel" igen eller är det så att den ska servas nu vid 16000?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
dahumbug skrev:Min servicelampa började lysa i dagarna på min pärla... grejjen är bara att enligt protokollen ska service utföras vid 16500 mil och inte vid 16000.
Nuvarande mätarställning är ca 15900 mil.

Min fråga är, ska jag vänta med att "nolla" lampan tills 16500 mils service för att komma in i "rätt cykel" igen eller är det så att den ska servas nu vid 16000?

Tacksam för svar!
VÄNTA ALLDRIG PÅ ATT SERVA BILEN de hände samma sak till mig för några år sedan hade väntat förlänge och gick åt skugen med motor kammrem gick av osv,,,,,,,,,,,, SERVA OCH NOLLA SEN
av Uninium
Vet du om kamremmen är bytt vid 12000mil? annars är det dags för länge sen
av erikeriksson
Hej, servicelampan tänds efter ett antal mil eller tid sedan den sist nollställdes. Det intressanta är ju inte när lampan tänds utan vid vilket miltal sevice verkligen är gjorts och vad som gjorts.

Man kan ju nollställa lampan när som helst tex genom att koppla bort batteriet ett antal timmar.

Vet du inte när och vilken sevice bilen fått är det bättre med en gång för mycket än för lite, gäller speciellt kammremsbyte och oljebyte.
av Perra N
Lampan tänds både efter mil, tid och motortimmar. Så det är nog dags att serva den.

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]