Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
mange46 skrev:
Sevenfold skrev:så är inte fallet,, men har man ett otränat öga så kanske man tycker det är väldigt likt.

ja vad jag har hört ska dom va väldigt lika.
Dom är väldigt lika tills solen skiner. Då framstår hagmans som gråaktig. 019 är kolsvart även i gensolen.
*pettson* skrev:
mange46 skrev:
Sevenfold skrev:så är inte fallet,, men har man ett otränat öga så kanske man tycker det är väldigt likt.

ja vad jag har hört ska dom va väldigt lika.
Dom är väldigt lika tills solen skiner. Då framstår hagmans som gråaktig. 019 är kolsvart även i gensolen.
okej tack då blir det volvos :)
Marlboroman skrev:Jag har använt Hagmans till lister och lite annat på min, jag tillhör tydligen dem där som inte kan se skillnad.

okej jag får väll se vad fler folk säger som har provat, det är en vinge som ska lackas, har lackat massa andra saker men då använde jag volvos :)
Svart ska vara den enda färg som inte kan vara nåt annat än just svart. Men det är klart, Hagmans kan ju ha blandat konstigt. Går man till en billackerare finns det bara en solid svart det är vad jag fått lära mig.
av *pettson*
rd350 skrev:Svart ska vara den enda färg som inte kan vara nåt annat än just svart. Men det är klart, Hagmans kan ju ha blandat konstigt. Går man till en billackerare finns det bara en solid svart det är vad jag fått lära mig.
Det låter lite knepigt att du fått lära dej det tycker jag? Det finns drygt 31 varianter av svart, om nu inte fler tillkommit sen jag blev uppdaterad, det var ju ett tag sedan det med. Alla är svarta för blotta ögat i normalljus, men reagerar olika i olika övriga ljus. Med andra ord inte lika svart i gryningsljus eller kanske mitt i hetaste solskenet.
Just färgen 019 Svart innehåller enormt mycket blått om jag inte minns fel. Det är det konstigt nog som gör att den faktiskt är just så svart i starkaste solsken.
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]