Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sevenfold
hittade en blytung grej bakom handbromsspaken i dag, den trillade ut på golvet när jag tog bort mitt konsollen för att fixa hanbromsen och vajrarna idag.
det står Reqill forsheda på den.

jag undrar vad den har för betydelse och vad den har för funktion.
bilen är en 855 glt -95
av T-rex
Enligt vadis är detta en svägningsdämpare, vad den har för funktion kan jag bara gissa och då gissar jag på att det har med bromsvajrarna att göra
av T-rex
Pontus_742 skrev:när vi ändå håller på med nummer så undrar jag vad: 3509328 är för nått
Ett lager i låssystemet framdörr
Användarvisningsbild
av Marlboroman
T-rex skrev:Enligt vadis är detta en svägningsdämpare, vad den har för funktion kan jag bara gissa och då gissar jag på att det har med bromsvajrarna att göra
Svängningsdämpare har som funktion att dämpa oönskade vibrationer i bilen.
av T-rex
Marlboroman skrev:
T-rex skrev:Enligt vadis är detta en svägningsdämpare, vad den har för funktion kan jag bara gissa och då gissar jag på att det har med bromsvajrarna att göra
Svängningsdämpare har som funktion att dämpa oönskade vibrationer i bilen.
vol:-) Tackar
av Pontus_742
T-rex skrev:
Pontus_742 skrev:när vi ändå håller på med nummer så undrar jag vad: 3509328 är för nått
Ett lager i låssystemet framdörr
är lagret typ kvadratform och gjord i plast? :o
har en sån plastgrej ligger i en oöppnad volvo påse
av *pettson*
Den som verkligen vill veta vad svängningsdämparen i bilen gör, alltså den vid handbromsen, gör följande. Ta med en gummiklubba, frilägg svängningsdämpare. Slå till på den ordentligt med gummiklubban, träffa mitt på. Njut av bilens nya ton ni inte trodde var möjlig. :wink:
Det dånar till bilen ordenligt. Till och med gamla 740 har en sån dämpare, men där är den fäst på torpedväggen.
Användarvisningsbild
av Sevenfold
tack
ja då får jag försöka skruva dit den då. sitter den i dom 2 skruvhålen baktill vi baksätesvärmarknapparna.?
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]