Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kottskrapa
Tjenare!

Jag satt precis i telefonen med bilia och ville ha prisuppgift på bland annat vad en ny larmdosa med programmering skulle kosta till min V70 -98 och fick då till svar att en ny dosa kostar 898 kr och en programmering skulle kosta 335 kr

Det är ju alltid skönt med nya grejer men har ju sett att det finns ganska många begagnade ute på ebay och tradera så man borde ju kunna köpa en billigt och sen bara åka in för programmeringen, men får då till svar att det inte går.

Följande frågar jag ju varför det inte går och får då till svar att det inte går för att den redan är programmerad till en bil en gång och det går inte att para ihop den med en annan bil efter det.

Jag tycker det låter lite konstigt faktiskt, det är ju inte direkt som om man slipar in ett mönster i den som man gör i en gammal nyckel utan man ställer väl bara in den på en viss frekvens?

Någon som har köpt begagnad och sen programmerat in?

Ha det kalas
Jonathan
Jag kan ju svara på min egen fråga om någon annan går i samma ovisshet..

Var o pratade med en annan volvo verkstad förut idag och han sa att det inte skulle vara några problem alls, själva programmeringen skulle kosta runt 250 kr och en pinkod som tillåter bilen att programmeras till dosan skulle kosta runt 800 kr.

"Bäst är det att ha en ny men det fungerar med en gammal också"
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]