Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Freppa
Hej!

Problemen gäller en v70 GLT av 97års modell.

Frugan var ute och åkte och bilen började "rusa" så hon stängde av den och försökte sen starta den utan framgång, ringer då mig och jag åker ut och bilen startar efter lite gnuggande verkar dock gå surt och rusar lite granna, stänger av och kikar lite under huven, ser inget uppenbart fel, efter det så vill bilskrället inte starta igen den verkar sura rejält, gnuggar och får den att tända nån enstaka gång men är orkeslös och dör på en gång. prövat med startgas utan framgång. Har nu läst felkoderna och får fram P0117 "engine coolant temp circuit low input" och undrar om någon vet vad som kan vara fel när man får denna felkod? Kan det vara en tempgivare?

Tacksom för all hjälp

Mvh Fredrik
Senast redigerad av 4 Freppa, redigerad totalt 0 gång.
Jo det var tempgivaren, vid kortslutning i givaren tror boxen att det är 140C därav att fanskapet rusade när den inte fick nå soppa.

Men ny givare och stift när vi ändå var i farten så går "skrället" bra igen :lol:
Ja då står jag där igen med samma problem igen, tycker det är konstigt att bilen gått precis som vanligt i 1veckas tid för att åter igen komma tillbaka till samma felkod och samma fel :(

Någon som vart med om något liknande eller har några tips hur jag skall lösa detta IGEN, för det kan ju inte vara fel på nya givaren eller kan den bli "utslagen" ifall jag har en kortis någonstans? ?:-/

Edit: Denna gång uppkom felet efter en natt i garaget och ville inte fungera efterföljande morgon.( Lagomt skoj att åka buss vill jag bara tillägga :roll: )

Mvh Fredrik
Du har troligen kortis i kablaget mellan givare och databox, dags för motståndsmätning. :)

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Freppa
Funderat i dessa banor jag med då det känts mest troligt, har dragit mig för att göra det bara :shock:

Tack för svaret, uppskattas :)
Styrleder till V70 T5 år 2000.

Det är inte så att du har en V70 av f&o[…]

Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]

Har ju bara AUX inte USB...

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]