Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Hej, har en död soppamätare, har läst här på forumet och testat allt. Givaren i tanken lever, har även gjort testet i diagnostikuttaget, mätaren går upp i halv tank. Felkoder jag får är 231 och 122 på A7.

Någon som vet om det finns något kopplingsschema? Min haynes har inget. Jag misstänker avbrott eller dålig kontakt någonstans.

Mvh: Lelle
Senast redigerad av 2 Lelle, redigerad totalt 0 gång.
av Lelle
Lyfte på instrumentbrädan o en mätning på stiften där gav samma resultat som vid givaren ?:-/

Då återstår bara kolla instrumentpanelen. Ingen som har ett schema? Fast det är ju konstigt att diagnostiktestet visar halvtank?

av Lelle
Hej, jag har kollat tråden i tidigare inlägg, nu har jag tillomed dubbel kollat alla mätningar, det är ok fram till mätarhuset.

Ingen som har ett schema på instrumentpanelen?

av Lelle
Har fått tag på ett schema, inget detaljerat, men jag ser att signalen från diagnostiktestet kommer en annan väg...

Så imorgon plockar jag isär instrumentpanelen o synar den.

Lelle
av Lelle
Nu tog det stopp! Kan bara mäta mig fram till en microprosessor, Har inget mer noggrant schema, så det tar stopp.

Ingen som har någon länk eller schema över VDO?

Annar blir det väl att jaga ett kretskort om det finns att få tag på.

Hej, det blev den enklare lösningen, ett nytt kretskort köptes på skroten för 200 pix.

Bytte ut det och nu fungerar det äntligen! :)

//Lelle
Styrleder till V70 T5 år 2000.

Det är inte så att du har en V70 av f&o[…]

Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]

Har ju bara AUX inte USB...

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]