Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gfrpa
Hej,

Finns det "trimchip" till volvos 140hk?
Finns det någon som provat chipet och blev det någon märkbar skillnad?
Min kärra är ingen månraket precis så om det finns något som kan ge lite mer vrid så vore det skoj.

854gle-aut-94 140hk

// Patrik
Användarvisningsbild
av kenlav
gfrpa skrev:Hej,

Finns det "trimchip" till volvos 140hk?
Finns det någon som provat chipet och blev det någon märkbar skillnad?
Min kärra är ingen månraket precis så om det finns något som kan ge lite mer vrid så vore det skoj.

854gle-aut-94 140hk

// Patrik
Finns på http://www.itsfun.nu/ kostar 3.900:- och ska ge 15 hk mer..
Användarvisningsbild
av olindh
Jag har trimchip i min och den går klart bättre. Det tråkiga är priset, det blir t.o.m. billigare att köpa sig en egen chip-programmerare och låna någons chip och kopiera det. Till glt-modellerna finns det mycket begagnade chip som säljs billigt men till 10v är det nästan omöjligt att få tag på begagnade chip.

Chipet finns även på kgtrimning.com.
av Stettler
Min högst personliga åsikt: Köp inget chip till en 140hk, skulle inte ens lägga pengarna på ett till en GLT. Om du vill ha lite mer hk, köp en T5.
Är inte värt dem pengarna som ett chip kostar, sen behövs det mer än bara ett chip för att få ut dem 15hk som det sägs att det skall ge.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
10V är ju den av sugmotorerna som är vettigast att chipa, och dem går ju bättre. Men hur man än vrider och vänder så kostar det mycket för liten vinst.
av gfrpa
Tack för alla svar :)
Då till en liten följdfråga, passar databoxen från en glt eller se 170hk års -95 i min bil? Vet inte om det är 10v eller 20v i dessa.
Om det gör det skulle man i så fall få ut dessa extra 15 super hästar?
Har nämligen en vän som har en sån avställd, men vill inte skruva med det i onödan.

Misstänker att det inte passar.

Vh
// Patrik
av *pettson*
gfrpa skrev:Tack för alla svar :)
Då till en liten följdfråga, passar databoxen från en glt eller se 170hk års -95 i min bil? Vet inte om det är 10v eller 20v i dessa.
Om det gör det skulle man i så fall få ut dessa extra 15 super hästar?
Har nämligen en vän som har en sån avställd, men vill inte skruva med det i onödan.

Misstänker att det inte passar.

Vh
// Patrik
Du misstänker rätt. Det är inte ens samma insprutnings system på bilarna.
Styrleder till V70 T5 år 2000.

Det är inte så att du har en V70 av f&o[…]

Om du har en batteriladdare och en multimeter (vil[…]

Har ju bara AUX inte USB...

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]