- sön 31 okt 2010, 09:55
Jag håller på och monterar motorvärmare på bilen, men när jag ska fästa kabeln vid monteringsramen med de medföljande plåtclipsen så tycker jag inte att de ser ut att passa så bra. Clipsen ska väl klämmas fast på monteringsramen med kabeln liggandes uppåt så att säga. Då ser det inte ut som clipsen går att trycka in så långt innan clipsets "båge" (där kabeln ligger) tar i monteringsramen. Svårt att förklara men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Det finns väl flera här som har monterat motorvärmare själv så jag undrar bara hur ni gjorde? Eller känner ni inte igen problemet jag beskriver?
Sen undrar jag även om lågtemperaturfettet det står att man ska smörja in o-ringarna med innan kontakterna sätts ihop. Funkar det lika bra med typ vaselin eller kanske hjullagerfett eller något annat jag redan har hemma? Vad är lågtemperaturfett egentligen?
Sen undrar jag även om lågtemperaturfettet det står att man ska smörja in o-ringarna med innan kontakterna sätts ihop. Funkar det lika bra med typ vaselin eller kanske hjullagerfett eller något annat jag redan har hemma? Vad är lågtemperaturfett egentligen?
Bilmodell: Volvo 850 -96
Motorkod: B 5202 S
Effekt hk: 126
Växellåda: Manuell
Drivmedel: Bensin
Karosstyp: Kombi
Motorkod: B 5202 S
Effekt hk: 126
Växellåda: Manuell
Drivmedel: Bensin
Karosstyp: Kombi
- By UnleashFusion