- lör 16 okt 2010, 21:54
Hej !!!
nu blir jag snart tokig på bilen som rycker vid fullt laddtryck !!
autotech steg-3 med 3tums downpipe fram till katten sen orginal och insattsfilter. den laddar som den ska rycker inte om man smyger på gasen till fullt.
det som är bytt = tändstift,tändkablar,fördelarlock,rotor,lmm,spjällhusgivaren,bränslepump, insugspackning,bränsleregulatorn,bränslefilter...
har kollat alla slangar,
vilka stift ska man ha vid steg-3 ?? kör med volvo orginal nu o har testat olika gnistgap..har ochså testat ngk 6or...
kan det vara någonting med spridarna ??? orginal oranga...
kan man sätta i dom blåa med orginal tryck utan att den går för fett ???
hög tomgång har jag ochså.. mellan 950-1000v... vid besiktningen hade jag lite högt lambdavärde 1,03. ska väl ligga runt ca0,90-1,00
kollade lite på tankluftningen idag.. ska man höra att det pyser ur kolkanistern ???? vid bränslefiltret sitter en ventil (backventil) ska man kunna suga o blåsa i slangen framme vid kolkanistern...????
vid lugn körning så går den fint utan ryck eller misständningar!!!
vad kan det vara för fel ??????????????????
Snälla hjälp mig !!!
Mvh Kent
nu blir jag snart tokig på bilen som rycker vid fullt laddtryck !!
autotech steg-3 med 3tums downpipe fram till katten sen orginal och insattsfilter. den laddar som den ska rycker inte om man smyger på gasen till fullt.
det som är bytt = tändstift,tändkablar,fördelarlock,rotor,lmm,spjällhusgivaren,bränslepump, insugspackning,bränsleregulatorn,bränslefilter...
har kollat alla slangar,
vilka stift ska man ha vid steg-3 ?? kör med volvo orginal nu o har testat olika gnistgap..har ochså testat ngk 6or...
kan det vara någonting med spridarna ??? orginal oranga...
kan man sätta i dom blåa med orginal tryck utan att den går för fett ???
hög tomgång har jag ochså.. mellan 950-1000v... vid besiktningen hade jag lite högt lambdavärde 1,03. ska väl ligga runt ca0,90-1,00
kollade lite på tankluftningen idag.. ska man höra att det pyser ur kolkanistern ???? vid bränslefiltret sitter en ventil (backventil) ska man kunna suga o blåsa i slangen framme vid kolkanistern...????
vid lugn körning så går den fint utan ryck eller misständningar!!!
vad kan det vara för fel ??????????????????
Snälla hjälp mig !!!
Mvh Kent
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Justerat Rubrik enligt forumsreglerna
- By UnleashFusion