Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan, Ny på forumet så hoppas jag inte förvirrat någon, Det är så att jag har ett glapp där drivaxlen går in i lådan, alltså vid splinesen antar jag.kan lirka den uppåt/neråt och åt sidorna ca 4mm.

Har vibrationer så behöver lite input i det hela. ska till volvo imorgon och få deras dom så jag kan börja riva ner å fixa. Men ni får gärna komma med ideér !
Tacksam för svar!

Mvh Patrick
av *pettson*
Mreque89 skrev:Någon?
Vi kanske ska börja med att ingående axeln sitter på ett helt annat ställe.. :-)-)
Hursomhelst så verkar det onekligen som om differentiallagren inte mår särskilt bra i din låda. Det är ett lager på varje sida som diffen är spänd mellan. Glappar det upp och ned så är det ju inte nån höjdare.
*pettson* skrev:
Vi kanske ska börja med att ingående axeln sitter på ett helt annat ställe.. :-)-)
Hursomhelst så verkar det onekligen som om differentiallagren inte mår särskilt bra i din låda. Det är ett lager på varje sida som diffen är spänd mellan. Glappar det upp och ned så är det ju inte nån höjdare.
Nja, Vad annars är ingående axel i automatlådan? Drivningen förs ju över utåt mot hjulen så det är ju ingående :) och det är en axel :) Hur som helst, Tack för svaret. Får se vad dom på Volvo säger. Blir kanske att leta låda på skroten eller byta till manuell om det är billigare med svänghjul å pedalställ etc..

Om jag inte byter lagrena, Men diffen borde ju inte må så bra om det glappat ett tag?
av *pettson*
Mreque89 skrev:
*pettson* skrev:
Nja, Vad annars är ingående axel i automatlådan? Drivningen förs ju över utåt mot hjulen så det är ju ingående :) och det är en axel :) Hur som helst, Tack för svaret. Får se vad dom på Volvo säger. Blir kanske att leta låda på skroten eller byta till manuell om det är billigare med svänghjul å pedalställ etc..

Om jag inte byter lagrena, Men diffen borde ju inte må så bra om det glappat ett tag?
Jag tror du besvarade din fråga. *drivningen förs ju över utåt mot hjulen*.. då kan det inte vara ingående. Ingående axel återfinner du pekandes mot turbinen. :-)-)
Nog om det.

Om jag inte byter lagrena, Men diffen borde ju inte må så bra om det glappat ett tag?[/quote]
Jag tror du besvarade din fråga. *drivningen förs ju över utåt mot hjulen*.. då kan det inte vara ingående. Ingående axel återfinner du pekandes mot turbinen. :-)-)
Nog om det.[/quote]

Its on! :D vart sitter växellådan i förhållande till hjulen? innåt ;) Vart går drivaxlarna? in i växellådan/diffen ;) och UT i navet ;) Yeah :D FWD vi snackar om :)

Nej men vet du någonstans man kan få tag i dessa lager i sverige?
av *pettson*
Följ kraftens väg ifrån vevaxeln vartefter den letar sej.. ja åt vilket håll?.. följ sen ditt resonemang.. I alla fordon jag kört är det motorn som är drivande. Utom i en lådbil när jag var mindre, där var grannen drivande..
Nope har ingen aning, volvo säljer dom inte iallafall. Kanske om du klyver lådan och kan se lagernumret och kan hitta det på eftermarknaden.
Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Hej! Jag hade glapp i högra styrleden fram, m[…]

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]