Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Hej!
Sitter och funderar på om min ecc fungerar korrekt, nu ikväll 8 plus, kompressorn slår till 1,2 sek stoppar i 7 sek, den tar inte bort imman som kan uppstå på rutan, ac:n ska väl jobba lite bredare. Den är relativt ny fylld och kontrollerad om den är tät, allt ok alltså.

Bil s70 GLT 98 motor B5254s 20v

Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
Är den nyfylld, elller fyld överhuvud tagat så är den garanterat trasig.
Men måste laga läckan innan man fyller. PUNKT SLUT!
av T-rex
CarMan skrev:Är den nyfylld, elller fyld överhuvud tagat så är den garanterat trasig.
Men måste laga läckan innan man fyller. PUNKT SLUT!
som sagt,kontrollerad och tät på ett ac center, ok alltså.
av *pettson*
Ac:ns jobb är bara att avfukta din luft som kommer in i kupen, hur länge kompressorn ska gå beror ju på utetempen. Har du kondens eller det bildas kondens på rutan så bör du kolla om den är lite smetig. Smaka på den lite. Är det sött? Isåfall är det dags att fixa ett nytt värmepaket.
av T-rex
*pettson* skrev:Ac:ns jobb är bara att avfukta din luft som kommer in i kupen, hur länge kompressorn ska gå beror ju på utetempen. Har du kondens eller det bildas kondens på rutan så bör du kolla om den är lite smetig. Smaka på den lite. Är det sött? Isåfall är det dags att fixa ett nytt värmepaket.
Ingent klet eller söt smak snustorrt under mattan/mattorna (värmepaketet bytt för ett halvårssen, utetemp vid tillfället 8+. Kupé filtret bytt, ändå immar rutan rätt mycket??
av T-rex
Idag 9+, ac:n går inte alls, byglar man presostaten (tror det heter så) så går kompressorn utan missljud kan det vara tryckvakten (presostaten)? som bråkar??
Mvh Thomas
av *pettson*
T-rex skrev:Idag 9+, ac:n går inte alls, byglar man presostaten (tror det heter så) så går kompressorn utan missljud kan det vara tryckvakten (presostaten)? som bråkar??
Mvh Thomas
Sånt händer ibland.
Användarvisningsbild
av taxi
Du kan ju ha haft otur och fått ett läckage på senare tid? Om du skruvar ur pressostaten så ska det pysa till ganska hårt, som en däckventil fast värre, om du vill se att det finns nånting kvar? Vet inte om det är så proffsigt så gör det inte om du är det minsta osäker..
av T-rex
taxi skrev:Du kan ju ha haft otur och fått ett läckage på senare tid? Om du skruvar ur pressostaten så ska det pysa till ganska hårt, som en däckventil fast värre, om du vill se att det finns nånting kvar? Vet inte om det är så proffsigt så gör det inte om du är det minsta osäker..
Nja vågar nog inte testa det, lämnar in det på stället som fyllde den, det blir ju ett garanti jobb såg jag. Tack iaf..

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]

Ahopp då gick tydligen min vänstra LE[…]

har haft detta problem ett längre tag, lyset […]

Hej, Jag har en Volvo S60 från 2011 Kinetic,[…]