Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jewell
Hej
Vi har en 850 -94 Automat som går väldigt dåligt när det kalla/fuktiga vädret börja infalla.
Det är som att den inte vill hitta växeln och slirar med noll drivkraft som resultat. Man lägger i drive och även med gasen i botten rullar den i princip bara fram!
Pilen på instrumentpanelen som jag tror har med vinterväglag att göra? ,blinkar också vid dessa tillfällen.

Någon som har något tips?
Kan inte så mycket själv så jag hoppas på lite tips.

Mvh
/Sebastian
Kontrollera oljan i vxllådan, se upp så du tar rätt oljesticka. Oljan bör vara klarröd och inte lukta illa samt förstås finnas i tillräcklig mängd. vxllådsoljenivån kollas vid varm motor med motorn på tomgång. Om lite olja, fyll på lite i taget av rekommenderad vxllådsolja genom stickans rör. OBS, det skiljer bara c:a en halv liter mellan min-streck och max-streck.

Mvh GK
av *pettson*
gnestakalle skrev:Kontrollera oljan i vxllådan, se upp så du tar rätt oljesticka. Oljan bör vara klarröd och inte lukta illa samt förstås finnas i tillräcklig mängd. vxllådsoljenivån kollas vid varm motor med motorn på tomgång. Om lite olja, fyll på lite i taget av rekommenderad vxllådsolja genom stickans rör. OBS, det skiljer bara c:a en halv liter mellan min-streck och max-streck.

Mvh GK
ett tips till.. på rätt sida av stickan.. Det finns en skala för kall och en för varm. Men precis som sägs ska den kollas varm.
Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Hej! Jag hade glapp i högra styrleden fram, m[…]

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]