Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bonden
har bytt kransen vä fram för den va sprucket, har även bytt givaren vä fram utan resultat.
tänkte mäta upp kablarna från styrdonet till givarna, nån som har nån bild eller vet vilka stift det är på styrdonets kontakt man ska mäta på?
blir dyrt att byta del efter del utan att felet försvinner.
ibland när man kör så kan lampan slockna och man hör hur absen låter ibland, böt givaren och kransen vä fram idag men lampan har ej slocknat.
av bonden
års modell 98, har läst runt lite nu ett tag här på forumet, verkar som det här med absen och tracs lampan är ett ganska vanligt fel.
Allt började med att jag märkte att absen morrade till och från utan att jag rörde bromsen, tänkte inte med på det och efter nån månad tändes abs lampan och lyser konstant, hissade upp bilen på luften och såg att kransen vä fram va trasig.
Böt kransen och lampan va fortfarande tänd, tänkte väl att givaren fått sig en smäll så den blev bytt men felet är kvar.
kransen hö fram är också lite dålig men den har inte gått av som den andra hade gjort, ska byta den i dagarna också när jag har delen liggandes.
ibland när jag kör så kan lampan slockna efter 10 mil för att sen va tänd vid nästa start och lysa konstant, lampan kan även slockna om jag "startar om" bilen när jag kör och va släckt till nästa gång jag ska starta bilen, skulle åka en längre sträcka med bilen och startade om den när jag började åka, tändes sen efter ca 3 mil, sen när jag skulle åka hem så va den släckt hela vägen hem, ca 7 mil. när lampan är släckt så låter det även från pumpen
tänkte försöka dela med mig av felsökningen

Jag tittade på min XC70 D5 AWD när den […]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Stefans 968

Passade även på att montera dämpar[…]

Bagagelucka stänger hårt

Det ni beskriver stämmer bättre öve[…]