Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvamen
Hejsan!

Jag har hittat en 855 t5 som rullat mellan 25000 och 29000.

Här har ni en länk till bilen
http://www.blocket.se/lulea/Volvo_855_T ... m?ca=2&w=2

Jag är ny på detta med turbo och automat så jag undrar hur rädd man ska vara för att köpa denna bil och hur mycket dyrare den kan bli att äga än en tex GLT och då menar jag inte bensin och försäkring utan rent maskin mässigt.
Vad ligger en begagnad automat på sam turbo?

Vore tacksam för mycket svar :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
En automatlåda är inte billig om den måste bytas.. Kontrollera att automatlådeoljan är röd, inte svart och bränd. Fråga om oljan är bytt i den? För det ingår inte i ordinarie service.

Kontrollera vevhusventilationen, dra upp oljestickan när motorn går. Ryker det från hålet? -Då är det täppt. Att fixa det kostar runt 1000:- i material med nya delar och 1 dags jobb om du gör det själv första gången.

Fråga om den tar mycket olja?

Biltema har nya turboaggregat för 3999kr :)

Testa att AC:n fungerar, kan bli dyrt att fixa om den är trasig.

Lyssna så inte bilen har några missljud när du kör, klapper, knarr etc., motorn kan ha ett lätt tickande från spridarna vilket är normalt.

Den är välutrustad och till ett bra pris, tycker inte du ska bli avskräck pga miltalet :)

/Kalle :)
av kvamen
Tack för svaret :) hur kollar man oljan i automaten då? jag tänkte ta med mig någon/några kompisar som är mer insatta och jobbar som mekaniker men tänkte bara kolla ändå :P

Vad bra att man kan köpa turbo för 4000 på biltema, välldigt bra pris.

Tack.
Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Hej! Jag hade glapp i högra styrleden fram, m[…]

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]