- tis 28 sep 2010, 22:29
Hej. Jag har en Volvo 850 T5, 225HK, årsmodell 94. Automatlåda. Den har bara gått ca 13500 mil. Körde ikväll några mil, motorn hann säkert bli lite varm. Stannade 4-5 minuter och stängde av motorn. När jag sen skulle starta så startade motorn direkt, men den började hacka och ser att varvmätaren varierar trots att jag inte gasar, sedan ser jag att varvmätaren sjunker och när den går ner till ca 600-700 varv så dör motorn. Motorn startar sedan utan problem igen, men samma sak händer. Ser att lambda lampan nu lyser. Lyckades doch starta och kör hem bilen, den dör inte när jag håller varvtalet högt, och den går ganska jämt om jag kör automatlådan på växel 2.
Kan någon här på forumet ge mig lite hjälp? Vågar jag överhuvudtaget köra bilen nu när lambdalampan lyser. Kan något gå sönder om jag kör när bilen kackar något? Vore bra om jag fick lite tips redan nu ikväll så att jag vet om jag vågar köra till jobbet/verkstan imorgon.
Hälsn
Jannek999
Kan någon här på forumet ge mig lite hjälp? Vågar jag överhuvudtaget köra bilen nu när lambdalampan lyser. Kan något gå sönder om jag kör när bilen kackar något? Vore bra om jag fick lite tips redan nu ikväll så att jag vet om jag vågar köra till jobbet/verkstan imorgon.
Hälsn
Jannek999
/jannek999
- By Lövet