Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har fått konstaterat av en kunnig person att jag måste byta krängningshämmarstag vänster fram, alltså den vertikala "pinnen", inte hela staget. Den heter säkert något fint, men ni förstår säkert vad jag menar med den vertikala pinnen.
Min far har inhandlat "pinnen". Jag har inte sett den själv ännu så det är därför jag ställer följande frågor:
Är det lätta att byta? Altså, bolt off, bolt on, eller är det nåt knix?
Ska bilen vara uppalladet eller inte?
Hjulet på eller kommer man åt ändå?
Ska man ha nya bultar? Står så i haynes manualen, men det kanske inte behövs?
Något annat att tänka på?

/George
Användarvisningsbild
av ketto
ställ bilen på pallbockar! Enklast så! Bort me staget som e dåligt! Kan va riktigt jävligt ibland om de har suttit där ett tag! Muttersmack brukar funkar bra vid dessa tillfällen! Montera dit nya staget,börja nerifrån,och skruva fast den,sen tar du domkraften och pumpar upp krängningshämmaren tills den övre går in genom hålet,skruva fast,klart!
OBS: OCH ANVÄND EJ MUTTERDRAGARE NÄR DU MONTERAR DIT NYA,ANVÄND VANLIGA VERKTYG!
Kommer ej ihåg vilken hylsa och nyckel de va! På baksidan använder man en nyckel och spärrskaftet på framsidan,bara skruva dit! Detta för att hindra kulan snurra i koppen!
Nya bultar brukar de va me när man köper nya!

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]