- fre 02 apr 2010, 11:35
Titti skrev:Äntligen nere!!.. Silen var mycket riktigt igensatt så de extra dagarna vi spenderat i garaget var inte bortslösat (Skönt, på något mystiskt sätt!!)...
Vi hade ju tänkt att lyda rådet från de som sa att silen kunde rengöras. Ve och fasa när vi såg den och förstod att det gör man INTE!.. Så nu måste vi beställa en ny... Synd bara att det är skärtorsdag, långfredag och en massa skitpåskdagar så man inte kan få tag i delen nu.. Någon som vet hur man får tag i en oljesil till en v70 årsmodell 00 (Gamla) under påskdagarna?... (Någon som har?)... Vi köper den!.
Ifall att frågetråd är till hjälp för någon annan i fortsättningen tänkte jag skriva hur VI fick ner oljetråget till slut.!..
Istället för att lossa bränslerören så lossade vi ena motorfästet lite och lyfte upp motorn till höger. Vi lyfte motorn i ett fäste på drivknuten (Den långa).. Det behövdes inte många cm så fick jag i princip oljetråget i magen.. Superhärligt!
-)
-)
Men som sagt var. Någon som kan styra en oljesil under påskdagarna så vore det guld värt!!!...
MVH
Titti
Om man läser de råd man får så hade du haft en ny modifierad sil hemman nu, för futtiga 250:-
Hadde det inte varit värt 250:- att slippa vänta?
jag rekomenderar fortfarande inte att sätta tilbaka en sil du rengjort, oavsett av alla andra säger!!!!
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.