Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
HEJ PÅ ER ALLA Jag har en s70 GLT som gåt jätte bra men ibland känns att man vill ha mer kraft i motor så de tänkte jag att en sportluftfilter kan vara lösning men jag är inte riktig vilken är de som är bra sportluft filter får man mer hk eller vridmom... har non prövat och vet kan hjälpa mig så är jag jätte taksam m.v.h volvo
av Ricaro
Tyvärr ger nog inte ett sportluftfilter någon märkbar skillnad på en orginalmotor. För att känna av skillnad så behövs de nog en trimmad turbomotor. Anledningen till att man tror man känner skillnad är i första hand inbildning eftersom de blir ett annat ljud och framförallt med ett öppet filet. Men så är de ju med de mesta om man riktigt tror på de, så kommer man säkert tycka att de gör skillnad också. Lite dovare insugsljud är ju itne heller fel. Mvh
av Burken
som ovanstående säger de blir nog inte många hästar med filtret. men du får ljud... o då tror man de går fortare.. samma som med avgassystem ;)

sen finns de väl chip som ska ge några hästar med :)

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]