Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
På min 855GLT -96 så missar ibland centrallåset att låsa/låsa upp bakluckan, centrallåset fungerar för övrigt utan problem. Om man väljer att låsa/låsa upp via bakluckan fungerar allt klockrent och missar inte en gång, både låser och låser upp allting.
Min första tanke var att det var kabelbrott vid gångjärnet på luckan, men då skulle det ju samtidigt vara problem med att låsa/låsa upp ifrån luckan och inte enbart dörren. Eller det är olika kablar!?

Tips mottages tacksamt då jag plöjt igenom ett antal sidor via sök-funktionen utan att finna något som jag hade användning för.
Användarvisningsbild
av Emilio
Jag har samma problem på baklucka och tanklock.
Skulle med vilja veta vad felet är =)
Användarvisningsbild
av sjoling
även jag har samma problem : )
Jag har fått höra att det kan va kabelbrott vid infästningen av bagageluckan eftersom kablarna hela tiden rör sig när man öppnar och stänger luckan. Jag har funderat att byta ut dom men inte orkat.
Användarvisningsbild
av js1
Det är den lilla elmotorn i clåset som glappar. Har bytt 2 motorer på min bil, för tankluckan och bagageluckan.
Användarvisningsbild
av Hilmer
js1 skrev:Det är den lilla elmotorn i clåset som glappar. Har bytt 2 motorer på min bil, för tankluckan och bagageluckan.
Den är utbytt (ny) och ingen skillnad.
Köra EX90 med släp

Jag körde ett ordentligt stort släp med […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]